Otse põhisisu juurde

Parimad raamatud 2015: luuletused

2015. a ilmunud luulekogumikud, mis meeldisid meie töötajatele kõige enam:

http://www.rahvaraamat.ee/images/products/000/688/115/thumbnails/big/df822060a715b243722d32a0a1ed803a6fb625b2/mis-mulle-meeldib.jpg
Sulev Oll "Mis mulle meeldib?"

"Lastele kirjutatud värsid jutustavad toredatest ja armsatest asjadest, mis „mulle ja meile” meeldivad. Meeleolud on nähtavaks joonistanud Ott Vallik. Mõned luuletused on saanud Urmas Latikalt viisid, mis on raamatu lõpus noodikirjas olemas. Leidsin end õige pea mõtlemast asjadele, mis mulle päriselt meeldivad ja neid oli rõõmustavalt palju."

"Väga võluv luulekogu, kus hiljuti 50 aasta künnise ületanud autor sõnastab muhedal moel just neid asju, nähtusi, tegevusi, mis annavad elule värvi ja teevad päevad armsalt sisukaiks. Iga lugeja võib autoriga nõustuda või hoopis mõtiskleda nende asjade üle, mis tema enda elu lahedaks muudavad. Nii võib sündida üks lõputa lugulaul, mis kogu aeg positiivsete elamustega täiendamist leiab ja elu mistahes vanuses heatujulisena uudistada laseb. Mõned luuletused on viisistanud Urmas Lattikas, nii et lugejast võib sujuvalt saada ka muhe ümiseja."


http://www.rahvaraamat.ee/images/products/000/657/300/thumbnails/big/af0bfcc2b59a20ee11cd49f4a55f98b572e5efc4/lootuste-leksikon.jpg
Sulev Oll "Lootuste leksikon" 
"Mõned värsiread kirjaniku ootamiste luulest:
Ma ootan,
et uuel aastal, vähemalt
lendaks lähemalt
pikkade päevade parv.
Õnne jääb
oodata vähem –
aheneb aastaarv.

Raamatu lõpust leian Sulev Olli kirjaread: „Ma elan selles maailmas 17. märtsist 1964, vaatan sagedamini mineviku kui tuleviku poole, aga ootan siiski üha uusi elamist väärt hetki."
Mina ootan üha uusi hetki, mõtteid ja meeleolusid, mis tulevikus Sulev Olli poolt kirjapandult, minu lugemislauale jõuaksid.
Leidsin kusagilt arvustusest, et Sulev Olli luule sobivat ka lihtsale inimesele. Olen lihtne inimene ja mulle meeldis!" 


"Elamised, ootamised, vaatamised – need on kandvad ideed, mille ainetel autor sõnu luuleks sätib. Elamises mõnus-lahe, ootamises eneseirooniline-ühiskonnakriitilinegi, vaatajana terane, seejuures ka (läbi)nägija ja terane märkaja."

http://www.rahvaraamat.ee/images/products/000/715/361/thumbnails/big/819cb2943bbf47ce3228e55ddfd8d87317b0f997/tuulehundid.jpg
Janar Vaik "Tuulehundid"

"Väga kena kujundusega raamat. Luuletused sügisest kevadeni, kuid seda ei saa siiski ainult loodusluuleks pidada. Teate ju küll tundeid ja mõtteid, mis käivad koos tumeda ja vihmase novembriga; või tundeid, mis tekivad esimese lumesajuga – just taolised emotsioonid ongi kirjutatud neisse luuletustesse. Need pole rasked mõista, sest loete nagu häid tuttavaid." 





Kommentaarid