Raamatu autor, Harri Sandström,
on sündinud Pärispea poolsaarel – Eesti põhjapoolseimas – Pärispea külas. Olles
sarnaselt isale ja vanaisale meremees, oli autori elu tihedalt merega seotud.
Paljude fotodega illustreeritud teos räägib Eesti põhjaranniku praeguse Lahemaa piires asuvate rannakülade elanike meresõidust ja kalapüügist. Pikemalt peatutakse raamatus laevandusel, sealhulgas purjelaevandusel ja selleks on ka põhjust: lahemaalaste kasutada on aegade jooksul olnud sadu laevu, sealhulgas ehitati siinsetes randades valmis hulk suuremaid ja väikesemaid tekiga purjelaevu ja ka üks puitkerega aurulaev.
Paljude fotodega illustreeritud teos räägib Eesti põhjaranniku praeguse Lahemaa piires asuvate rannakülade elanike meresõidust ja kalapüügist. Pikemalt peatutakse raamatus laevandusel, sealhulgas purjelaevandusel ja selleks on ka põhjust: lahemaalaste kasutada on aegade jooksul olnud sadu laevu, sealhulgas ehitati siinsetes randades valmis hulk suuremaid ja väikesemaid tekiga purjelaevu ja ka üks puitkerega aurulaev.
Laevu ehitati nii Käsmus, Vergis, Pedassaares, Haras ja mujal. Käsmus ehitas esimese kaugsõidu-purjelaeva 1890. aasta algul tolleaegne suurem laevaomanik Joosep Kristenbrun. Laev veesati 1891. aastal ja sai nimeks "Salme". Kolmemastiline "Salme" purjetas Atlandi ookeanil kuni uppumiseni aastal 1915.
Lisaks laevandusele on raamatus juttu ka kalapüügist ning hülgepüügist, randlaste kõrvalteenistustest, merekoolides õppimisest ja meremeeste omavahelisest abist.
Lisaks soovitan lugeda ka Karl
Kristenbruni ja Anne Kurepalu raamatut "Käsmu"
(Eesti Entsüklopeediakirjastus, 1996) ning muidugi külastada Käsmu Meremuuseumi.
Soovitab Kaili
Käsmu purjelaev Salme (1891)
Pildi allikas: Käsmu Meremuuseumi koduleht
Kommentaarid
Postita kommentaar