Otse põhisisu juurde

Leïla Slimani "Hällilaul"

Romaani ehmatavaks avapauguks on topeltmõrv ja enesetapukatse, kuid tegemist ei ole kriminaalse looga, vaid inimhinge sügavuti puuriva psühholoogilise draamaga. Kuidas vormub ideaalsest lapsehoidjast mõrvar? Juba algusest peale on autori poolt kõik peapeale pööratud, sest tavaliselt ei tööta prantslane lapsehoidjana immigranditaustaga perekonnas, vaid vastupidi. Ta on justkui valge vares mustade seas, üksildane ja ära põlatud. Autori kuvand Louisest on võlgades olev, lahutatud naine, kelle suhted teise sugupoolega on olnud häirivad ja alandavad, tööelu täis veidrikke ning  kellel puudub oma tütrega igasugune lähedus.
Myriam ja Paul otsustavad leida enda kahele väikesele lapsele hoidja, kuna Myriam on otsustanud tööle naasta. Nad otsivad lapsehoidjat, kellel oleks head soovitajad ja  kõik paberid korras.  Louise vastab täiesti Myriam ja Pauli ootustele ja enamgi veel, ta on lastega suurepärane, alati ületundide tegemiseks valmis, suudab korraldada lasteüritusi ja peeneid õhtusööke. Louise on otsekui "taeva kingitus"- mõistev, kaastundlik, peenetundeline. Mõne aja pärast ei suuda nad enam ette kujutadagi elu ilma oma lapsehoidja abita. Pealiskaudsus, liigne usalduslikkus ja sõltuvusse sattumine saavad, aga neile saatuslikuks, sest Louise otsustab oma kinnisidee läbi perekonna päästa.

Kommentaarid